onsdag, april 07, 2010

Slik går no dagan …

Noen ganger havner man i et vakuum. Man føler at ingenting skjer og en dag er en dag er en dag. Man (og med man mener jeg jeg!) tar seg i å tenke hvordan skal man (jeg) komme seg (meg) ut av det.
& sånn er det nå.

Men det merkelige er jo at jeg egentlig har fullt opp å gjøre.
Jeg er i full gang i biblioteket etter påskeferien, samtidig som jeg sitter og stryker og retter i et manus som forhåpentligvis kommer i bokform til høsten. Jeg forbereder meg til en kort turné som starter den 12., samtidig som jeg venter på tilbakemelding på litt forskjellige greier jeg har sendt av gårde; litt kort dramatikk, forslag (og utkast til fire episoder) til en webserie …

Kanskje det er ventingen som gjør det?

Jeg sitter og venter på å høre om noe av det jeg har sendt har noe verdi for noen andre enn meg.
Men samtidig veit jeg at deler dramabransjen kan være beinhard, og det var det om jeg har personligheten til å være så pågående og sta som man tydeligvis (i hvert fall ifølge Arne Berggren, og etter å ha lest denne artikkelen, er jeg jaggu meg usikker på hvordan jeg skal våge meg ut i dette. Det virker som jeg må legge vekk en god del av den selvkritiske sansen som jeg kanskje har litt for mye av …)
Imens er jeg fagperson. Det er jo som bibliotekar jeg tjener the big bucks. Det er trygt og godt. Kanskje altfor trygt.
Jeg må vite hva en kollega mener når hun spør meg om jeg har vært borti noen bøker om noen mus som bor i et tre. Hm. Var det ikke noe om noen mus som bodde i et tornekratt, da? Jo, det var sannsynligvis det.

Og hele tida er vakuumet der ...

2 kommentarer:

elis lesebabbel sa...

Å kalle det sutring er vel å gå litt langt! Prøver å finne et annet ord som passer men må gi opp. Men - sutring er det definitivt ikke.

Hilsen en som nettopp er hjemkommet etter endelig å ha sett Gainsbourg på kino- en skikkelig humørpille men kanskje ikke helt etter din smak???

HPL sa...

Tja, er ikke spesielt glad i de mer selvmedlidende periodene mine, og pleier derfor ikke å skrive om dem på bloggen. Bortsett fra denne gangen. Det kommer nok ikke til å gjenta seg.

Litt usikker på om jeg skal se Gainsbourg-filmen, faktisk. Har jo stor sans for fyren, men leste "A Fistful of Gitanes" (tror jeg den het), og tror vel kanskje det holder ...